Látkovky

Když se měl narodit druhý syn, rozhodla jsem se, že budu alespoň částečně látkovat.
Je to ekologické a finančně výhodnější - Proč používat látkovky?

 Ve chvíli, kdy jsem začala procházet e-shopy se mi začalo rosit čelo. Sice látkování je v dlouhodobém měřítku ekonomické, ale prvotní investice je prostě darda - obzvlášť máte-li velmi omezené finance.

Hledala jsem, klikala jsem, až jsem se doklikala sem - Ušijte si vlastní plenky a bylo vyřešeno. A látkovat se bude!

A tak jsem začala cíleně likvidovat ručníky z mých školních let (jsem věděla proč si je šetřím( a v podstatě vše co bylo 100%bavlna. Měla jsem i štěstí - na netu kdosi prodával prostřihy bavlněného froté a už to jelo...









Měla jsem i obr štěstí, když jsem v sekáči ulovila doslova poklad - župan z oboustranného bambusového froté. Plenky jsou luxusní - jemňoučký, nehrubnou a o poznání líp sajou.






a další z bavlněného froté...



Střihů jsem vyzkoušela víc, na netu je jich dostupných mnoho, nakonec jsem si upravila střih sama, tak aby vyhovoval našim potřebám.

Další kapitolou byly svrchní kalhotky.

Začaly jsme těmi z fleecu, odkaz výše. Nevím, kde jsem udělala chybu, ale nám prosakovaly.
Na čas jsem pořídila takové ty obyč igelitové.

A pak jsem se pustila do AIO kapsovek, objednala jsem si PUL a lemovací gumičku, dle návodu na netu střihla, jako dotykovou vrstvu jsem dala fleece, dočetla jsem se, že mimi má větší pocit "sucha". Jenže u fleecu také déle trvá než to prosákne k savé vrstvě, takže nám plenka kolem nožiček vždy protekla ( i když
lemovací gumička dostatečně přiléhala, skulinka se prostě vždy našla)










A tak došlo na přešívání. Z AIO jsem udělala klasické svrchňáky lemované proužkem fleecu a jsou ideální. Střih jsem stáhla z netu a zase postupně upravovala až ke své spokojenosti. Zapínání řeším suchým zipem, je variabilnější než patentky. Kdybych měla šít znovu investovala bych do tzv. neškrábavého suchého zipu.





Naposledy jsem se pustila do natahovacích svrchňáků, střih jsem nakonec také upravovala, kolem nožiček byl moc úzký (a to Luky není žádný cvalda), a i celkově jsem je rozšířila, aby se lépe natahovaly, přeci jen je používáme na klasickou vycpanou kapsovku. 




Komentáře

  1. super článek, taky se chystám látkovat, ale zatím jsem si ušila jen vkládačky a vícevrstvé pleny - uvidím, jak se osvědčí

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. děkuji, sháněla jsem info kde to šlo. Co se týče svrchních kalhotek, tak se mi nakonec nejvíc osvědčily pletený vlňáčky.

      Vymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky