Domácí chléb

Domácí chléb - už jako malá jsem chodila za rodiči a ptala se proč nepečeme doma chléb, vždy mi bylo odpovězeno, že to nejde. Možná i proto, že za totality bylo těžko sehnat chlebovou žitnou mouku.

Já se rozhodla, že si upeču vlastní domácí chléb z kvásku - bez žádné pekárny, bez hnětačů, vše ručně a v troubě.

Začala jsem kváskem, ten jsem dělala podle návodu zde

Kvásek se podařil, přestože teplota v bytě stěží dosahovala 22 stupňů (všude možně jsem se dočetla, že kvásek potřebuje teploučko - tak ke 30 stupňům). Takže jde to i při nižší teplotě, jen to déle trvá.

Čtvrtý den, když byl kvásek "nakrmený", pustila jsem se do zadělávání na chléb dle receptu zde
Myslím, že se celkem dařilo - původně jsem začala malým bochníčkem.





Jenže problém nastal v samotném kynutí, to totiž to teploučko skutečně potřebuje a nejteplejší pokoj v bytě nestačil, ani po půl dni nebylo nakynuto, pouze hodně oschnuto. Pak mě napadlo šoupnou chlebík do koupelny a chvilkami mu přitápět. Komplikované, ale účinné. Chléb začal kynout, oschlá krusta praskla a vnitřek "vytekl". Pokus číslo 1 skončil v koši :-(

Neodradilo mne to a dnes došlo k pokusu číslo 2.
Pokus se zadařil, koupelna to jistila - po 4 hodinách bylo nakynuto.
Jen těsto musí být opravdu dost tuhé, což jsem podcenila a během kynutí se mi chléb rozplácl, vada pouze kosmetická. 
Takže pokus číslo 2 je spíše placatý, ale chuťově vynikající.
Pokus číslo 3 to jistí :-)




Komentáře

Oblíbené příspěvky